Działamy na rynku już wiele lat, oferując przedsiębiorcom profesjonalną opiekę księgową.Kluczem do naszego sukcesu stała się kompetencja, która gwarantuje najwyższy standard obsługi oraz całkowite bezpieczeństwo.Prowadzimy każdy rodzaj księgowości,udzielamy porad z zakresu rachunkowości i podatków. Naszą ofertę dostosowujemy do indywidualnych potrzeb Klientów. Skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Kontakt: bok.pelnaksiegowosckrakow@gazeta.pl

Jak ewidencjonować wyposażenie?

Z racji tego, że wyposażenie definiujemy jako rzeczowe składniki majątku, wiążące się z wykonywaniem działalności, które nie możemy zaliczyć do środków trwałych (przepisy ustawy o podatku dochodowym). Wyposażenie ujmowane w ewidencji stanowi urządzenia oraz różnego rodzaju sprzęty biurowe, których łączny koszt nabycia przekracza wartość 1500 zł netto, a z kolei ich przewidywany okres użytkowania to maksymalnie rok. Warto pamiętać o tym, iż firmowe składniki majątku, w przypadku których koszt nabycia nie przekracza 1500 zł netto, także są uznawane za wyposażenie, aczkolwiek nie muszą być ujmowane w ewidencji.

UWAGA!
Nabyte przez przedsiębiorstwo wyposażenie należy wpisać do ewidencji najpóźniej w miesiącu oddania go do użytkowania. Prowadzeniem owej ewidencji powinny zająć się osoby rozliczające się w oparciu o ryczałt, jak również księgę przychodów i rozchodów.

W ewidencji wyposażenia należy ująć informacje takie, jak:
- numer wpisu,
- dokładna data nabycia przedmiotu,
- numer faktury/rachunku,
- nazwa produktu,
- cena zakupu/koszt wytworzenia przedmiotu,
- numer pozycji, pod którą przedmiot zostaje wpisany w księdze,
- data likwidacji/sprzedaży/darowizny przedmiotu,
- przyczyna pozbycia się przedmiotu.