Za znak towarowy uznaje się każde oznaczenie graficzne umieszczane na produktach w celu identyfikacji produktu. Jako znak towarowy zazwyczaj określa się nazwę firmy i logo firmy. W niektórych przypadkach występuje on w formach:
- słownych: wyraz, slogan, nazwa,
- graficznych: logo, rysunek, symbol, zestawienie kolorystyczne,
- słowno-graficznych: rysunek, logo, ornament z elementami literowymi,
- przestrzennych - kształt towaru i opakowania,
- dźwiękowych: melodia, sygnały audycji radiowych.
Wiedząc jak ważny jest znak towarowy warto poświęcić trochę czasu i zapewnić mu należytą ochronę, ponieważ utrata marki bądź logo, sprawi, że cały wkład który poświęciliśmy ówczesnym produktom będzie daremny.
Najszerszą ochronę znaku towarowego otrzymamy przez rejestracją w urzędzie patentowym. Wówczas przy naszym znaku otrzymamy znak ®.
Jeżeli zastrzeżesz znak towarowy wówczas uzyskasz wyłączne prawo do posługiwania się danym znakiem towarowym, zdobędziesz skuteczne narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją, a także podniesiesz renomę swojej firmy.