Przedsiębiorca zobowiązany jest do opłacania podatku na rzecz Państwa. Składki na ubezpieczenia mogą łącznie okazać się dużą kwotą, chyba że podatnik będzie wiedział co zrobić, żeby móc zmniejszyć wartość podatku.
1. Wykorzystanie kwoty wolnej od podatku - aby zachować odliczenie przedsiębiorca musi wykorzystać maksymalnie koszty uzyskania przychodów, aby zamiast podstawowych stosować podwyższone, ze względu na dojazdy do pracy czy też w związku z ponoszeniem innych wydatków.
2. Wyposażenie dla firmy - Zwiększenie kosztów w firmie poprzez zakup składników wyposażenia, których wartość nie przekroczy 10 tysięcy złotych będzie można zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodu.
3. Ulgi - w przypadku ulgi na Internet można odliczyć koszty dostępu do sieci internetowej, a w ciągu roku kwota odliczona pozwoli zaoszczędzić nawet przez okres około 2 lat.
4. Remont - pomalowanie lub dokonanie remontu pomieszczenia służbowego to inwestycja, którą będzie mogła być odliczona na koniec roku.
5. Opłacone składki przed terminem - jeżeli przedsiębiorca dokona rozliczeń zobowiązań przed określonym dniem, to odliczone zostaną składki, które są dodawane niezależnie od okresu.
6. Darowizna - przekazanie darowizny na rzecz organizacji pożytku publicznego, na cele krwiodawstwa, kultu religijnego lub charytatywno-opiekuńcze kościoła w trakcie roku mogą zostać odliczone od dochodu w całości.