Gdy wybierzemy nieodpowiednie biuro, możemy się spotkać z nieprzyjemnościami, które są związane z błędami w dokumentach.
Aby dobrze wybrać biuro rachunkowe, zwróć uwagę na:
- Certyfikat od Ministra Finansów - każde biuro ma obowiązek posiadać taki dokument. Jest to ważne, ponieważ masz wtedy pewność, że działa na legalnych zasadach.
- Ubezpieczenie OC - również jest obowiązkowe, lecz dobrze wiedzieć na jaką kwotę. Im wyższa tym lepiej. Ubezpieczenie, może stanowić rodzaj zabezpieczenia przez niechcianymi błędami.
- Zakres usług - obecnie dużo biur rachunkowych posiada w swojej ofercie nie tylko zajmowanie się księgowością firmy, ale także proponuje działania z zakresu między innymi kadr i płac, doradztwa podatkowego, finansowego czy prawnego. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ może okazać się bardzo korzystne, gdy będziemy potrzebowali np. pomocy prawnej.
- Doświadczenie - jest to kolejna cecha, którą można się kierować. Długoletni staż, może wzbudzać zaufanie klientów.
- Warunki współpracy - warto jest przeprowadzić wywiad wstępny zanim zdecydujemy się na współpracę. Dobrze jest wiedzieć o drodze komunikacji z księgowymi, o pomocy jaką mogą świadczyć, dostępności pracowników, itp..
- Cena - jest to oczywiście jedno z ważniejszych kryteriów, którymi kierujemy się przy wyborze biura rachunkowego. Należy porównać ceny innych firm, sprawdzić zakres usług i dopiero wtedy zdecydować. Dobrze jest sprawdzić, w jaki sposób zostaną naliczone opłaty, czy jest to stała płaca, czy być może liczona od ilości dokumentów.