Księgowość nie jest łatwa. Jej prowadzenie wymaga znajomości wielu przepisów, technik i zasad. Nie każdy jest w stanie sam uzupełniać potrzebne dokumenty, dlatego z pomocą przychodzi księgowa.
Księgowa w naszej firmie przyda się najbardziej wtedy, gdy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia pełnej księgowości. Wymaga ona bowiem uzupełniania ksiąg rachunkowych, co nie jest takie proste. Ale nawet wtedy, gdy możemy księgować na zasadach uproszczonych, przyda się nam ktoś do pomocy. Sami, nie zawsze jesteśmy w stanie wykonywać tak wielu obowiązków.
Księgowa jest nam także potrzebna, wtedy gdy nasza firma jest duża, jej działalność szeroka i dodatkowo zatrudnia wielu pracowników. W takim przypadku jest naprawdę dużo spraw do załatwienia.
Na samym początku działalności księgowość możemy prowadzić sami. Ale jeśli widzimy, że sobie z tym nie radzimy i jest to dla nas po prostu za trudne, to nie męczmy się z tym sami, tylko zatrudnijmy księgową.