Działamy na rynku już wiele lat, oferując przedsiębiorcom profesjonalną opiekę księgową.Kluczem do naszego sukcesu stała się kompetencja, która gwarantuje najwyższy standard obsługi oraz całkowite bezpieczeństwo.Prowadzimy każdy rodzaj księgowości,udzielamy porad z zakresu rachunkowości i podatków. Naszą ofertę dostosowujemy do indywidualnych potrzeb Klientów. Skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Biuro Rachunkowe OPTIMA
Telefon: 12 37 83 835
E-mail: kontakt@biurorachunkoweoptima.pl

Księgowość spółki cywilnej

spolka-cywilnaObowiązek oprowadzenia w firmie księgowości pełnej w każdym przypadku dotyczy tylko spółek kapitałowych, czyli spółki z oo i akcyjnej oraz spółek osobowych prawa handlowego ( komandytowa, komandytowo – akcyjna ).  

Spółka cywilna podobnie jak jawna, partnerska oraz osoby fizyczne pełną księgowość zobowiązane są prowadzić tylko wtedy, gdy ich dochody netto za poprzedni rok obrotowy przekroczyły 1 200 000 euro. W przypadku kiedy ich dochody są niższe lub firmy dopiero rozpoczynają swoją działalność to można prowadzić księgowość uproszczoną – czyli głównie księgę przychodów i rozchodów.  

Pełna księgowość 

Księgi rachunkowe prowadzi się w polskiej walucie i języku polskim.  
Księgi rachunkowe obejmują zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzą:  

  • dziennik  
  • księgę główną 
  • księgi pomocnicze  
  • zestawienia sald i obrotów kont księgi głównej i ksiąg pomocniczych

W księgach rachunkowych dokonujemy zapisu wszystkich operacji gospodarczych, jakie się dokonały w naszej firmie. Wszystkie wartości sprzedaży i towarów tam umieszczamy, a dodatkowo uwzględnia się też w nich rozrachunki z kontrahentami. 

Pełna księgowość nie jest w prowadzeniu łatwa. Jej techniki i sposoby na uzupełnianie są czasami tak trudne i niezrozumiałe, że zwykły człowiek nie potrafi sobie z nimi samemu poradzić. Dlatego przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych warto korzystać z pomocy biura rachunkowego.  

Księgowość uproszczona 

Podstawową formą prowadzenia księgowości uproszczonej jest księga przychodów i rozchodów ( KPiR). To w niej księgowane są wszystkie pieniądze jakie na nasze konto wpływają i wszystkie które z niego wypływają, choćby na towar, czy wypłaty dla pracowników. 

KPiR w prowadzeniu jest o wiele prostsza. Nie ma to bardzo skomplikowanych zasad i możemy sobie z nią bez większego problemu sami poradzić.